1000030511 |
XXV Audiència Pública a les Noies i els Nois de Barcelona. Educant en la Igualtat |
2019-2020 |
Seminari. Primària-Secundària |
|
|
|
15/10/2019 - 30/5/2020 (20 hores) de h a h |
|
Lloc per determinar |
|
(Catalunya)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
80% Assistència a les sessions presencials i aprofitament correcte de les tasques encomanades. |
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’Audiència Pública als nois i noies de Barcelona és un projecte educatiu i de promoció de la participació activa de l’alumnat jove de la ciutat.
Al final del procés, el jovent presenta compromisos i propostes a les Regidories de districte, a l’alcaldessa i a la ciutadania respecte a un tema determinat. Enguany es tracta d’abordar la coeducació amb el tema de “Educant en la igualtat”, des de la mirada dels infants i joves de Barcelona, i de les propostes d’aquests.
Els centres educatius que s’acullen a aquesta activitat treballen durant tot el curs, en diverses fases, sobre aquest tema.
|
| |
Objectius |
•
Objectius:
• Afavorir la reflexió i facilitar recursos educatius als docents dels diferents centres participants sobre els drets i reptes en relació a Barcelona com a ciutat coeducadora.
• Fomentar en l’alumnat dels centres educatius que participen el coneixement i l’interès per la coeducació i l’educació en la igualtat des de la perspectiva de la ciutat de Barcelona, així com recollir les propostes i els compromisos dels joves en relació a la recerca de solucions i formular propostes de millora.
|
| |
Continguts |
• La presència del masclisme i el sexisme en el nostre entorn quotidià.
• Les relacions abusives, la violència masclista i la discriminació per diversitat de gènere i orientació sexual.
• Les competències i els recursos de la ciutat de Barcelona per remoure la violència masclista i donar resposta davant pràctiques masclistes i discriminatòries.
• Estratègies per modificar les relacions de poder, d'abús i de limitacions estereotipades de cada gènere.
• El rol de la ciutadania en la identificació i priorització de necessitats i la recerca de solucions i propostes en què intervinguin l’Ajuntament, la comunitat i la ciutadania més jove.
|
| |
Formador/a |
A determinar
|
| |
Avaluació |
Es realitzarà una avaluació de cadascuna de les sessions. Així com també una vegada finalitzada l’activitat, es recollirà la valoració dels diferents apartats de l’activitat.
|
| |
Requisits de certificació |
80% Assistència a les sessions presencials i aprofitament correcte de les tasques encomanades.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat des de 6è d’educació primària, ESO i batxillerat, també educació especial de centres de la ciutat de Barcelona
|
| |
E-mail |
jcanoe@bcn.cat
|
| |
|
|